El líder, controla o delega?

El líder, controla o delega?

El líder, controla o delega?

El líder delega o controla?

En el món directiu hi ha una gran diversitat d’opinions sobre la importància del control. Per alguns directius el control és fonamental. Per altres és relatiu.

Però a què ens referim al parlar de control en les organitzacions?

El control és imprescindible en els processos productius. Cal controlar els processos de producció i cal controlar la qualitat. Això és indiscutible.

El que requereix més reflexió és el control a les persones.

Hi ha els elements clàssics: control horari, control d’assistència…

En les empreses de producció i cadenes de muntatge etc… el control d’assistència o control d’horaris sol ser un fet important doncs normalment el treball de cada persona té un efecte dominó amb la feina dels altres. També les feines relacionades amb l’atenció al client, requereixen del compliment estricte de l’horari.

Les organitzacions que es fonamenten en el coneixement, donen més llibertat d’horaris i d’assistència presencial doncs cada vegada més s’imposa el teletreball i la flexibilitat horària, el que és un bé preuat per moltes persones. De fet, en una societat en la que el coneixement és cada vegada un factor més determinant, la retenció del talent passa a ser la clau. Llavors la presencialitat i el control horari passa a ser menys important. En aquest tipus d’organitzacions la importància és la consecució de resultats conjuntament amb la satisfacció dels membres de l’organització.

Retenir el talent i a les persones que el tenen, és l’objectiu de les organitzacions més valorades del mercat.

Normalment la necessitat de control és un signe d’inseguretat personal.

Son moltes les persones que diuen: “necessito tenir-ho tot controlat”. És a dir, estan dient: “tinc por i per tant ho controlo tot”.

El lideratge de les persones es directament proporcional a la seguretat personal i quan més segura es sent una persona més facilitat té per confiar en els demés.

Els directius que son líders confien en els seus equips i saben delegar.

Els directius que han desenvolupat poc el seu lideratge, son persones insegures que ho compensen controlant, -sense raons objectives-, les accions i persones que estan als seu voltant. D’alguna manera el control als altres els fa sentir que tenen la seguretat amb ells mateixos que internament no tenen. Controlar els fa sentir importants.

Els directius que no son líders perden els seus equips, perquè la falta de confiança desmotiva als membres dels equips.

La funció del directiu que és líder és tenir visió i saber definir objectius.

El directiu líder sap fer equip, aporta, suma, confia i delega.

El líder sap delegar perquè confia. Aprendre a delegar és un procés que passa per aprendre a ser segur d’un mateix. Només quan un és capaç de confiar en un mateix pot confiar en els altres.

Les organitzacions que tenen directius amb lideratge son les que es fonamenten en el coneixement i la confiança. Son aquests els equips que creixen i obtenen els millors resultats.

 

Deixeu el vostre comentari

Nom
Correu electrònic
Website
Comentari

Atenció: Mitjançant l'enviament d'aquest formulari declares haver llegit i acceptar l'Avís Legal.